Infoseek

Business and IT blog

Cele mai bune clipuri virale – Publicitate & Marketing viral

viral-marketingMai jos, dupa o scurta descriere  a ceea ce inseamna marketingul si publicitatea virala, am facut un top al celor mai bune (dupa parerea mea) clipuri virale transmise prin YouTube.

Marketingul viral si publicitatea virala se refera la tehnicile de marketing care cauta sa exploateze retelele sociale existente pentru a produce cresteri exponentiale in recunoasterea marcii, printr-un proces similar extinderii unei epidemii. Se foloseste de reteaua Internet si poate ajunge la un numar mare de oameni intr-un timp relativ mic.

Termenul „publicitate virala” se refera la ideea ca oamenii vor vizita si vor impartasi un continut distractiv; este, de obicei, sponsorizata de un brand (marca), care cauta sa popularizeze un produs sau un serviciu. Aceste reclame virale sunt adesea de forma unui clip amuzant, a unui joc flash interactiv, unor imagini sau chiar texte.

Cadburys  – In The Air Gorilla

Spotul cu o „gorila” care interpreteaza In the air tonight (Phill Collins) a avut mare succes, fiind impartasit pe reteaua YouTube. Astfel, au fost facute reclame succesive cu deja faimoasa gorila si alte melodii cunoscute.

Cadburys – Eyebrows Official Version

Anul acesta, un alt spot ajuns deja si el cult, cu doi copii care danseaza din sprancene, a atins cifra de 4 milioane de vizionari pe YouTube si site-uri similare, in doar trei saptamani. S-au facut de asemenea si multe copii/parodii ale clipului, care nu fac decat sa-i creasca notorietatea.

Transport for London – Do The Test

Transport for London a creat aceasta campanie virala video. Esti provocat sa fi foarte atent la video si sa numeri cate pase face o echipa. At the end of the video a new dimension is introduced that forces you to re-watch it – the message this video promotes is massively important and they conveyed it brilliantly.La sfarsitul filmului ceva nou apare si te face sa te uiti din nou la el. O sa-ti placa!

Honda – The Accord „Cogs”

Echipa de marketing de la Honda este una dintre cele mai bune din lume deoarece destul de des scot reclame foarte captivante si cu priza la public. Aceasta reclama a fost vizualizata in toata lumea atat pe TV, cat si prin YouTube.

Blendtec – Will It Blend?

Care a fost cea mai buna cale pentru Blendtec sa demonstreze capacitatea blenderelor lor? Tot ce au avut nevoie a fost sa „blenduiasca” un iPhone, o matura, mingi de golf si o multitudine de alte lucruri.  Aceasta campanie a atras vizitatori ca nici o alta – lumea a fost innebunita dupa a privi lucruri scumpe ca un iPhone sa fie facut praf in blender. Numai pe YouTube, video-ul a atras aproape 6milioane de vizitatori. Vanzarile blenderelor Blendtec au crescut uimitor cu in jur de  800% datorita acestei campanii care nici macar nu a avut costuri mari. Genial.

Ti-a placut? Nu uita sa-l dai mai departe

Anunțuri

Noiembrie 24, 2009 - Posted by | Comice - Funny, Media&Publicitate, Public Relations

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: